* Funktion för ADMIN-användare
Mallar kan sparas för anbudsförfrågan, upphandlingsbeslut, öppningsprotokoll och auktion. Denna funktion heter också Listeditor, och det är användarnamn på ADMIN-nivå som har rätt att administrera mallarna och de användarnamn som separat beviljats rätt att använda Listeditor i Användarrättigheter.
Lägga till mallar
- Välj under listgrupp den punkt där du vill spara mallen
- Gruppering på övre nivåer (Upphandlingsannons, Beslut, Auktion eller Övriga) enligt textfältens rubriker
- Välj rubrik
- Välj med + "lägg till ny", varefter ett redigeringsfönster öppnas för mallen
- Ange texten i mallen
- Namn
- Beskrivning
- Spara.
Redigera eller ta bort mallar
- Välj under listgrupp den punkt där du vill redigera eller ta bort mallen
- Gruppering på övre nivåer (Upphandlingsannons, Beslut, Auktion eller Övriga) enligt textfältens rubriker
- Välj rubrik
- Välj "redigera" eller "ta bort” i menyn i ändan av listan
- Om väljer ta bort raderas mallen omedelbart
- Redigera mallar
- Redigera valda uppgifter
- Spara
- Redigera valda uppgifter
- Välj "redigera" eller "ta bort” i menyn i ändan av listan
Använda och lägga till mallar omedelbart
Vissa fastställda mallar kan väljas i textfältets rullgardinsmeny. Du kan ansluta flera mallar till ett textfält.
Tips: Alla användare av konkurrensutsättningen kan spara mallar medan de fyller i formulär. Du kan spara en ny mall genom klicka på ”aktivera sparande av mall”, ange texten i textfältet och klicka på ”spara”.
Du kan redigera texter i textfältet, och då förs ändringarna in endast i det aktuella dokumentet. Permanenta ändringar görs med "Listeditor". Alla mallar är tillgängliga för organisationens upphandlingspersonal.