I avsnittet Ramavtal ser du dina godkända ansökningar.
I mappen 'Avslutade' finns ansökningar relaterade till annonser vars tidsfrist har gått ut.
Meddelandena till en leverantör som valts till ramavtalet skickas som förvalda till kontaktpersonen i Anbudstjänstens företagsprofil.
Man kan vid behov lägga till adresser på ramavtalets e-postlista. Då vidarebefordras de meddelanden om ramavtalet som den upphandlande enheten skickat förutom till kontaktpersonen till alla adresser på e-postlistan.
- Klicka på "E-postlista
Nya adresser kan läggas till på listan på två sätt:
- välj en användare som tillhör företagsprofilen i rullgardinsmenyn och klicka på "Lägg till"
- ange personens namn och e-postadress i fältet och klicka på "Lägg till"
OBS! Att lägga till e-postadress manuellt ger inte automatiskt personen rättigheter till det ramavtal, utan endast relaterade meddelanden skickas till personen.
Om en person har behov av att granska uppgifter i ansökan om deltagande i Anbudstjänsten ska personen ha användarnamn i den profil därifrån ansökan om deltagande till det ramavtal har skickats.
Minitävlingar
Efter att ansökan godkänts ser du i anslutning till den också eventuella gällande minikonkurrensutsättningar.
Om du klickar på annonsen ser du uppgifterna i anbudsförfrågan och kan fylla i anbudet.
Redigera pågående anbud:
Du kan redigera en pågående ansökan genom att klicka på annonsen och via ikonen "Meny" välja "Redigera"
Inlämnade anbud
Anbuden för minikonkurrensutsättningar finns i Min profil> Anbud > Skickade.
- Med "Skapa ett nytt anbud baserat på detta" kan du skapa ett nytt anbud, om du vill skicka flera anbud till samma anbudsförfrågan
- Välj då "Skicka som nytt parallellt anbud” på fliken Skicka anbud
- Via "Öppna anbudet för redigering" kan du redigera inlämnade anbud. Anbudet ska skickas på nytt om det öppnats för redigering även om inga förändringar gjorts i det.
- Med "Återkalla inskickat anbud" kan du återkalla anbudet.