Du kan delta i elektroniska auktioner via portalen Tarjouspalvelu.fi.
Upphandlingsenheten kan välja att genomföra en fas i upphandlingen som en elektronisk auktion.
I upphandlingar har elektroniska auktioner följande förlopp:
1. Upphandlingsenheten tillkännager en initial anbudsprocess.
- OBS! I den initiala processen söker upphandlingsenheten lämpliga leverantörer som uppfyller kriterierna.
2. Leverantören skickar in sitt anbud i enlighet med kriterierna via Tarjouspalvelu.fi.
3. Upphandlingsenheten väljer ut leverantörer till auktionen utifrån kriterierna.
- OBS! Upphandlingsenheten kan fatta ett beslut där de utvalda leverantörerna anges.
4. De utvalda leverantörerna får en inbjudan till auktionen via e-post.
- OBS! Leverantören kan delta i auktionen via en skickad länk eller direkt via Tarjouspalvelu.fi.
- OBS! Auktionen är endast öppen under den tid som upphandlingsenheten bestämt.
5. Leverantörerna lämnar anbud via Tarjouspalvelu.fi under hela auktionstiden.
6. Efter auktionen fattar upphandlingsenheten beslut om kontraktstilldelning och delger leverantörerna.