I Företagets användare kan profilens kontaktperson administrera organisationens användarnamn för Anbudstjänsten.
Kontaktpersoner har en separat kontaktpersonsikon till vänster om användarnamnet.
Profilens kontaktperson kan redigera, ta bort och skapa användarnamn. Kontaktpersonen bekräftar också registreringen av nya användare i företagsprofilen och vem som har rätt att administrera organisationens kontaktuppgifter.
Cloudia Support kan byta profilens kontaktperson.
Profilen kan endast ha en kontaktperson.
Skapa nytt användarnamn
- Klicka på "Nytt användarnamn"
- Ange personens för- och efternamn samt e-postadress (e-postadressen är användarnamnet)
- Klicka på "Spara"
- Användaren får ett e-postmeddelande med en länk via vilken användarnamnet aktiveras
- Användaren ska logga in i Anbudstjänsten med ett engångslösenord och byta lösenordet i samband med den första inloggningen
- Om användaren av någon orsak inte får ett aktiveringsmeddelande per e-post kan du skicka en begäran om aktivering till vår support (tuki@cloudia.fi).
Byta kontaktperson
Konakta Cloudia support
Byt användarens lösenord
Du kan byta ditt lösenord i Användaruppgifter eller Företagets användare.
Kontaktpersonen kan byta lösenord för en användare som hör till profilen genom att klicka på ikonen "Meny" till höger om användaren:
- Välj ”Redigera”
- Bekräfta byte av lösenord genom att först ange lösenordet för ditt användarnamn och därefter ange nytt lösenord för användaren
Ta bort användarnamn
Kontaktpersonen kan ta bort användare genom att klicka på ikonen "Meny":
- Välj ”Ta bort”
- Bekräfta borttagandet av användarnamnet