Grundläggande information om organisationen
- Kontrollera de grundläggande uppgifterna om din organisation och korrigera dem vid behov. Dessa uppgifter visas i anbudsinfordran.
- Meddelanden under processens olika faser (bl.a. bekräftelse av publicerad annons, meddelande om mottaget och återkallat anbud, meddelande om mottagen kommentar och ytterligare fråga) skickas till den adress som angetts i e-postfältet.
Grundläggande uppgifter om upphandlingen
OBS! Detaljerade anvisningar finns i skärmdumparna. Du kan öppna anvisningarna i formulärets ifyllningsvy när du klickar på i (blå ikon).
Upphandlingsobjekt
Bilagor och länkar
Anbudsbilagor
Allmänna kriterier
Anbudsgivarkandidater
Uppgifter om anbudsgivare kan hämtas från Patent- och registerstyrelsens YTJ-informationstjänst. Börja sökningen genom att klicka på "Redigera".
OBS! YTJ-informationstjänsten begränsar antalet sökningar till 300 i minuten för alla som använder tjänsten, och därför måste man eventuellt söka på nytt lite senare.
Sök leverantörer
- Ange sökkriterier
- Klicka på "Sök"
Se ytterligare information om leverantörer
- Klicka på "Ytterligare information"
Välj leverantörer
- Klicka på "Välj" vid leverantören
- Leverantören förflyttas till avsnittet "Anbudsgivarkandidater"
Lägg till den valda leverantören som mottagare av meddelandet
- Välj leverantörer
- Ange de e-postadresser som saknas (om företagets e-postadress inte finns i YTJ-tjänsten)
- Klicka på "Lägg till valda som mottagare av e-postmeddelandet"
Skicka meddelande om förhandstitt
- Klicka på "Skicka förhandstitt per e-post” och välj följande i fönstret som öppnas:
-
- Välj ”Be kommentarer” om du vill att mottagaren ska komma med kommentarer
- Mottagare: ange eller kopiera/bifoga e-postadresserna här separerade med radbyten
- Avsändarens namn: ange här det namn som du vill att ska visas som avsändare
- Ämne: ange här meddelandets rubrik Meddelande: skriv meddelandet/texten här, du kan redigera den förvalda texten
- Anbudsinfordrans pdf fogas automatiskt till meddelandet Anbudsinfordrans pdf fogas automatiskt till meddelandet
- Skicka förhandstitten genom att klicka på "Skicka meddelandet"
Åtgärder för aktiva annonser
- Hantering av frågor
- Redigera
- Redigera tidfrist
- Redigera annonsens uppgifter
- Skicka underrättelsen ingen
- Annulera
- Dokument
- Intern diskussion
- Skicka ett e-postmeddelande
Hantering av avslutade annonser
Jämförelse av anbud och val av leverantör
I anbudsinfordran för småskalig upphandling öppnas anbuden på fliken "Jämförelse av anbud" under "Redigera jämförelsen".
- Öppningsprotokollet bildas i bakgrunden och finns på fliken Dokument.
- Därefter öppnas en jämförelsetabell, där man väljer leverantör och klickar på "Spara"