OBS! Den här anvisningen passar till följande blanketter
- Underrättelse om EU-kontrakt
- Sociala tjänster och andra särskilda tjänster – offentliga kontrakt - Meddelande om upphandling
- Underrättelse om EU-upphandling, samhällsservice
- Koncessionsmeddelande
- Leverantör register
- Upphandling av samhällsservice, under EU-tröskelvärde (OBS! Kan inte publicera till HILMA)
Välj rätt rättsgrund för upphandlingsannonsen
I formuläret "Sociala tjänster och andra särskilda tjänster – koncessioner – förhandsmeddelande" väljer man om annonsören är upphandlande myndighet eller upphandlande enhet.
I.1) Namn och adresser
- Fyll i den upphandlande enhetens kontaktuppgifter
Kontaktuppgifterna kommer automatiskt förhandsifyllda enligt den information som lagrats i systemet och de kan redigeras vid behov.
NUTS-kod (Nomenclature of Territorial Units for Statistics)
- Välj den huvudsakliga platsen för genomförande av upphandlingen (NUTS-kod) i det fönster som öpp-nas via knappen
- Välj koden genom att markera kryssrutan
- Du öppnar undernivåerna för koderna med pil-knappen
- Du kan ta bort en kod som har lagts till i formuläret genom att kryssa för den röda X-knappen
Internetadress(er):
- I punkten webbadress fyller du i den upphandlande enhetens webbadress eller adressen till de webb-sidor som handlar om upphandlingsprocessen och där det finns ytterligare information om den upp-handlande enheten och upphandlingen.
Beställare (Andra deltagande sammanslutningar):
- Lägg till kontaktuppgift:
- Klicka på "Lägg till kontaktuppgift"
- På formuläret läggs till en ny organisation under namnet "Ny kontaktuppgift"
- Klicka på den blå pennknappen och fyll i uppgifterna på det formulär som öppnas
Välj organisationer från registret
Klicka på "Välj organisationer":
- Välj en eller flera förhandslagrade organisationer eller organisationsgrupper i det fönster som öppnas
- De valda organisationerna listas i formuläret
- Klicka på den blå pennknappen och fyll i uppgifterna på det formulär som öppnas Här kan du också redigera informationen om organisationen.
- Då du klickar på den blå pennknappen på nytt, stängs den information som är öppen om organisat-ionen
- Om du vill ta bort en tillagd organisation från formuläret ska du klicka på den röda X-knappen
I.2) Samordnad upphandling
Välj vid behov de uppgifter som gäller gemensam upphandling
- I avtalet ingår gemensam upphandling
- Fyll i informationen om den gemensamma upphandlingen vid behov
- Avtalet ingås av enhet för gemensam upphandling
1.3) Kommunikation
- Inte vald
- Upphandlingsdokumenten finns direkt tillgängliga i sin helhet, utan begränsningar och avgiftsfritt på adressen
- I adressfältet anges som standard adressen till din egen upphandlande organisations anbudsportal, så informationen i det fältet behöver inte redigeras. Vid behov är redigering möjlig
- Tillgången till upphandlingsdokumenten har begränsats. Tilläggsinformation fås på adressen
Ytterligare upplysningar kan erhållas från:
- Ovan nämnda adress
- Annan adress
- Fyll i motsvarande namn- och adressuppgifter
Anbud eller anbudsansökningar ska skickas:
Elektroniskt på adressen:
- Systemet skapar en länk till infordran av anbud. Adressen, som har skapats automatiskt, fungerar som en länk i HILMA-underrättelsen och styr automatiskt anbudsgivaren till rätt infordran av anbud i an-budsportalen. Normalt lönar det sig inte att redigera eller ta bort adressen."
Om anbud eller ansökan om deltagande lämnas in per post:
- Inte vald
- Till ovan nämnda adress
- Till följande adress
- Fyll i motsvarande namn- och adressuppgifter
I.4) Typ av upphandlande myndighet
- Välj typ för den upphandlande enheten i fråga.
- Då du väljer "Annan", öppnas ett fält där du kan mata in önskad text.
I.5) Huvudsaklig verksamhet
- Ange primär verksamhetsgren
- Då du väljer "Annan", öppnas ett fält där du kan mata in önskad text.