Tietopyyntö-toiminnallisuudella voidaan pyytää toimittajalta asiakirjoja ja muita dokumentteja.
Kun asiakirjat on saatu, tietopyynnölle voidaan asettaa status (Hyväksytty/Hylätty). Käyttäjän on myös mahdollista itse lisätä liitteet, mikäli ne on saatu muuta kautta.
Kun tietopyyntö on hyväksytty, kerätyt liitteet voidaan lähettää sopimuksille (Cloudia Sopimus) osioon ‘Muut liitteet’.
Toimittajan on mahdollista myös kommentoida liitteitään, ja nämä näkyvät luodun tietopyynnön välilehdellä “Toimittajan kommentit”. Käyttäjä voi myös halutessaan kommentoida tietopyyntöä, mutta vuoropuhelu tai kommentointikierros toimittajan kanssa ei ole mahdollista.
Tomittajalle luodaan tietopyyntö klikkaamalla "Lisää kysely".
Voit asettaa kyselylle määräajan.
Kun tietopyyntö on tallennettu, kyselylle voi lisätä tiedostoja sekä kommentteja "Käyttäjän kommentit" osiossa.
Kyselyn tilaksi tulee asettaa "Avoin" jotta tietopyyntö näkyy toimittajalle
Tämä onnistuu klikkaamalla "Tila" painiketta
Tietopyynnön voi lähettää toimittajalle sähköpostitse klikkaamalla "Lähetä tietopyyntö"
Toimittaja pääsee vastaamaan kyselyyn sähköpostitse saapuvan linkin kautta
Toimittaja klikkaa "Muokkaa tietoja"
Kyselyyn vastataan kommentoimalla sekä liitteillä, tämän jälkeen klikataan "Tallenna ja siirry yhteenvetoon"
Kun vastaus kyselyyn on saapunut, liitteille voi asettaa voimassaoloajan klikkaamalla "aseta voimassaoloaika"
"Vaihda tila" toiminnolla voi tietopyynnön tilaksi asettaa Hyväksytty, hylätty, odottaa tietoa, vanhentunut tai toimittaja vastannut
Tietopyynnön historiatiedoja voi tarkastella “Historia”-välilehdeltä.