Cloudia Sourcing etusivun yläpalkissa käyttäjälle näkyvät ne toiminnot, joita hänen käyttöoikeustasolla on oikeus tehdä. Järjestelmän toiminnot löytyvät päätasojen alta: Etusivu, Haku, Luo pyyntö, Asetukset


KUVA: Kuvassa näkyy admin -tasoisen käyttäjän etusivu -näkymä. Näkymässä voit tarkastella luomien pyyntöjesi, vastauksin sekä päättyneiden pyyntöjen tilaa. Suosikkipyyntöjä pääsee tarkastelemaan suosikkipyyntösi-otsikon alta.



Ylänavigaatio


Valinnalla voidaan siirtyä muihin Cloudian palveluihin, joihin käyttäjätunnuksella on oikeus siirtyä

  • Planning - Cloudia Suunnittelu
  • Sourcing - Cloudia Sourcing
  • Contract - Cloudia Sopimus
  • Supplier - Cloudia Supplier Management
  • Desktop - Työpöytä
  • Analytics - Cloudia Analytiikka


Kysymysten hallinta


Tarjoupalvelu

  • Valinnalla näkymä siirtyy uuteen välilehteen, jossa avautuu Tarjouspalvelu-portaali


Palvelupäivitykset

  • Valinnalla näkymä siirtyy uuteen välilehteen, jossa avautuu tukiportaalin Sourcingin päivitystiedote


Tukiportaali

  • Valinnalla näkymä siirtyy uuteen välilehteen, jossa avautuu Cloudia Sourcingin tukiportaali


Kielivalinta

  • Vaihda tarvittaessa käyttöliittymän kieli 
  • Valittavissa on suomi ja englanti


Omat tiedot -valikko



Toimintovalikko

Järjestelmän toiminnot löytyvät päätasojen alta


Etusivu

  • Valinnalla pääset etusivu-näkymään


Haku

  • Haku -toiminnolla voidaan ilmoituksia hakea nimellä, tunnisteella tai itse määritellyillä hakuehdoilla

Luo pyyntö


Asetukset 


Huom! Valikon näkymä riippuu käyttäjän käyttäjätunnuksen käyttöoikeustasosta.




Pyyntöjen kansionäkymä


Haun kautta pääset pyyntö-näkymään, jolloin vasempaan kehykseen avautuu kansioiden puunäkymä. Pyynnöt listautuvat tilan mukaan kansioihin. Kunkin kansion nimen perässä on suluissa kyseisen kansion sisältämien pyyntöjen kappalemäärä.

  • Keskeneräiset - Kansioon listautuvat kaikki työn alla olevat julkaisemattomat pyynnöt.
  • Voimassa olevat - Kansioon listautuvat kaikki julkaistut käynnissä olevat pyynnöt, joiden määräaika ei ole mennyt umpeen.

  • Päättyneet - Kansioon listautuvat kaikki pyynnöt, joiden määräaika on mennyt umpeen.
  • Keskeytetyt - Kansioon listautuvat kaikki pyynnöt, joiden menettely on keskeytetty.
  • Arkisto - kansion alle avautuvat vuosikansiot, joihin arkistoidut pyynnöt arkistoituvat
  • Omat mallipohjat - kansio sisältää kaikki omat mallipohjat
  • Arkisto - Arkistoidut pyynnöt listautuvat vuosittaisiin kansioihin 
  • Jaetut - Kansioon listutuvat toisen yksikön jakamat pyynnöt sekä mallipohjat
  • Viereiseen kehykseen avautuu listaus ko. kansion pyynnöistä
    • Listaus voidaan järjestää haluttuun tapaan oikeasta ylälaidasta (aakkosjärjestykseen tunnisteen, pyynnön nimen tai tekijän mukaan, uusin/vanhin ensin)



Laajennettu haku

  • Voit hakea pyyntöjä seuraavien hakuehtojen avulla:
    • Käyttäjän omat ilmoitukset
    • Pyyntökansiot eli pyynnön tilan mukaan
    • Tekijä
    • Vastuuhenkilö
    • Päivämäärä, pyynnön alkamispäivä ja päättymispäivä
      • Alkamispvm: milloin pyyntö on aloitettu
      • Päättymispvm: milloin on vastausten määräaika (esim. Jos jättää alkamispäivän tyhjäksi ja kirjoittaa päättymispäivään päivän X, järjestelmä antaa päättyneet kansioon kaikki kisat joissa deadline on ennen päivää X)
    • Ilmoituksen tyyppi (kevyt, laaja, huutokauppa)
    • Onko pyyntö korjattavana
    • Hankinnan prosessi (RFI, RFP, RFQ)
    • Onko pyynnössä vastaamattomia kysymyksiä
    • Pyynnön oikeudet, mahdollisuus hakea ilmoituksia niille annettujen oikeuksien perusteella




Valikko-painike

  • Jokaisen pyynnön kohdalta voidaan tehdä seuraavat toiminnot:
    • Avata pyynnön tarkemmat tiedot ja toiminnot kohdasta "Avaa ilmoituksen tietosivu"
    • Tarkastella pyynnön PDF-dokumenttia "Avaa ilmoitus PDF-muodossa"
    • Tarkastella pyyntöä HTML-muodossa "Avaa ilmoitus HTML-muodossa"
    • Tehdä uusi pyyntö aiemman pyynnön pohjalta valinnalla "Tee uusi ilmoitus tämän pohjalta"
    • Poistaa ilmoituksen "poista"
  • Pyynnön voi avata klikkaamalla sen nimeä tai valitsemalla "Avaa ilmoituksen tietosivu"




Pyyntöjen tunnisteet


Osat toiminnosta ja menettelyistä saavat oman tunnisteen pyyntölistauksessa. Nämä tunnisteet tulevat niiden valintojen mukaisesti, mitä prosessin eri vaiheessa on valittuna.

 

Pyynnöllä valittu menettelyt:

  • Rajoitettu menettely

Käytetään sähköistä huutokauppaa:

  • Huutokauppa

Vastaamaton lisätietokysymys:

  • Pyyntöön kohdistuu vastaamaton lisätietokysymys

Sisäinen keskustelu

  • Pyyntöön kohdistuu sisäinen keskustelu

Pyyntö on korjattavana

  • Pyyntö on siirretty voimassa olevista pyynnöistä korjattavaksi ”Muokkaa” -toiminnolla